رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران:

امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی بالاست 

شاهچراغی گفت: انشالله با کمک متخصصین داخلی و شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان ایرانی رای‌گیری الکترونیکی را در دوره‌های بعد تکمیل کنیم.

محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور پس از انجام فرآیند رای‌گیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برگزاری انتخابات الکترونیک  یک صرفه جویی در وقت و هزینه و سهولت رای دادن و دقت و امنیت بالا را داشتیم و اینها امتیازات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک  است.

وی ادامه داد:  این موضوع امتیازات دیگری هم داشت و به همین دلیل هم مقرر شد در مرحله دوم در حوزه‌ای مانند تهران که قریب به ۳۷۰۰ شعبه در این مرحله دارد انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات مجلس  در ۸ حوزه انتخابیه  تهران، شیراز، کرمانشاه، ملایر، آبادان، تبریز و قائمشهر این اتفاق عملی شو د.

شاهچراغی گفت: به نظر می‌رسد که جمع بندی‌ها که در مرحله اول درباره انتخابات داشتیم  د ر مرحله دوم هم شاهدش هستیم و به صورت طبیعی ظرفیت ما در ستاد انتخابات وزارت کشور آن هست که امیدواریم بتوانیم در دوره آینده به سمتی برویم که از این فناوری که بسیار اقدامات را سهل کرده استفاده کنیم.

وی افزود: مردم در این مدل رای گیری راحت‌تر هستند و وقت کمتری  از آن‌ها گرفته خواهد شد. گاهی اوقات تا پیش از ۳ روز شمارش آرا طول می‌کشید و در مرحله اول از حدود ۳ هزار ۵۰۰ داوطلبی که مانده بودند تنها ۳۰ نفر باید انتخاب می‌شدند و این وقت‌گیر بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رای امانت مردم است و طبیعتا باید در آن دقت شود و این دستگاه این مزیت را دارد همه مشکلات را حل می‌کند. از مزیت‌های دیگر این انتخابات  آن است که  که رای‌ها مخفی است و هیچ کس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رای داده است و در آخر هم زمانی که دستگاه باز می‌شود با حضور ناظران و نماینده‌های فرماندار آرا از دستگاه استخراج می‌شود و برگه‌های رای هم که در صندوق است در پاکتی نگهداری می‌شود که اگر لازم شد تطبیق داده شود و در کل کار بسیار راحت شده است

وی ادامه داد: انشاالله با کمک متخصصین داخلی و شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان ایرانی ایمن روش رای گیری را در دوره‌های بعد تکمیل کنیم. امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی بالاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار